Friday, September 5, 2014

Kawan eat kawan

Assalamualaikum ..
Hallo and hai pada pembaca... He he.   Okay .. Actually tiba2 rasa nak update tajuk nie .. Because its happen to people like us ... Yupp .. Its happen to me many times.. And dalam satu masa kita pun akan rasa penat .. Betul x ??
99 kebaikan kita buat .. Tapi disebabkan 1 kesalahan kita buat orang sudah menghukum kita .. But why ??? Kenapa dikalangan kita bersikap macam nie ??
Okay .. Apa perasaaan awak2 bila awak ikhlas tolong kawan2 awak .. Buat baik .. Sesekali tak pernah merungut .. Anggap sahabat dunia dan akhirat akhirnya sebenarnya belakang awak2, kawan2 awk mengutuk mengata dan ada yang tak puas hati terhadap awak .. Dan akhirnya sekali awak buat kesalahan yang besar .. Kawan2 awak semua bermasam muka .. Dan cakap nak taknak ?? Adakah itu dinamakan sahabat ??
Bg pendapat atin, Sahabat adalah kawan yang kenal kita .. Terima kekurangan kita .. Cuba perbaiki antara satu sama lain .. Sentiasa berterus terang.. Apa yg takpuas hati akan bgtahu .. Bukan mengata belakang .. Bermasam muka .. Hurmm .. Its happen to me .. And do you know what I feel ?
Sedih + kecewa + hampa and act..
I'm the person who always try to trust my friends .. But friends around me just fake ... Daripada kita ikhlas .. Akhirnya jadi sebaliknya ... Mak selalu pesan - biar orang buat kita, jangan kita buat orang .. I always try to be a good friend but not all my friends can accept me .. But apa yang atin nak hanyalah dihargai .. Itu sahaja .. Hurmm .. Apasalah kita cuba utk terima kekurangan kawan2 kita sebab manusia tidak pernah lari dari kesalahan ...
Hurm .. Tapi disebabkan kawan macam nie la jugak la ada kebaikannya ... Sebab kita akan sedar sebenarnya kita xde diorg pun takpe sebab kita ada keluarga yang lebih kenal kita dari orang lain especially our parent yang memang dah faham kerenah kita .. Dan parent lah org yang tepat menilai kawan kita sama ada baik atau tak .. 
Kadang2 kita xsedar .. Mungkin nie berlaku sebab Allah nak tunjuk atau kifarah hidup .. Allah nak tegur pelbagai cara .. I try to think positive .. But ... Kawan macam nie .. Sesekali la jangan anggap dia sahabat .. Sebab itu bukan sahabat tp KAWAN MAKAN KAWAN .. buat baik tapi berpada2 ... Tapi masalahnya atin nie bila marah jenis diam and pendam ..Hurmmm ..teringin jugak nak jadi tegas .. Xde la orang pandang rendah ngan kita .. Hormat kita dan tak ambil kesempatan atas kebaikan kita ... Hurmm3 .. Anyone nak ajar tak ?? He he ..
Haha .. Btw in conclusion of the story .. Try to be a good friend .. Jangan la kata belakang kalau orang tu hargai awk sebagai seorang sahabat .. Tau tak peritnya kena mcm nie .. Kesiannn la orang lain .. Jangan pentingkan diri .. Pk hati orang lain juga .. Cuba terima kawan kita seadanya ... Sebab manusia tidak lari dari kesalahan ... Bukan judge orang sesuka hati .. Take note okay ??
Rasanya setakat ini sahaja ... Terima kasih sape yg sudi baca .... Hee

No comments:

Post a Comment